רדיאטורים לרכב ותקלות נפוצות

היכרות עם הרשימה של תקלות נפוצות יכולה לעזור לבעלי רכבים לטפל בזמן ברדיאטור. היות ורדיאטור אחראיים על קירור המנוע ועל מניעת נזקים בלתי הפיכים לרכב, ההיכרות עם התקלות הנפוצות צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהכשרת נהגים. בנוסף, נהגים שמכירים את התקלות הנפוצות יכולים לדעת מתי לפנות למוסך ולהעריך פחות או יותר כמה יעלה להם לפתור בעיות של רדיאטורים לרכב הפרטי.

התקלות הנפוצות של רדיאטורים לרכב קורות בגלל קורוזיה. הסיבה להצטברות קורוזיה היא שימוש במי ברז ולא במים ירוקים, שאותם ניתן להשיג במוסכים או בתחנות הדלק. המסקנה היא שבעלי רכבים שרוצים למנוע את התקלות הנפוצות של רדיאטורים לרכב לא צריכים לחפש קיצורי דרך. עליהם להציב את הנחיות היצרן בראש סדר העדיפויות, להשתמש רק במים ירוקים ולא להתפשר.

סוגי תקלות נפוצות ברדיאטורים

על קצה המזלג ניתן להזכיר כמה סוגים נפוצים של תקלות נפוצות בתוך רדיאטורים לרכב. ראשית, ייתכן מצב של פיצוץ בחלקים בתוך הרדיאטור וזה קורה בעיקר ברכבים ישנים או בכלים בעלי קילומטראז' גבוה. מבחינה מכאנית, הסיבה לפיצוץ בחלקים בתוך רדיאטורים לרכב היא בלאי ושחיקה.

שנית, יש סתימות שמצטברות ברדיאטור עקב מילוי של מים רגילים. הסתימות נוצרות כתוצאה מאבנית שנצמדת לדפנות של רדיאטורים ומונעת מהם את היכולת לפנות את האוויר החם. לשם השוואה, צינורות אכולים ברדיאטור נגרמים גם הם מאותה סיבה, אך הם עלולים להביא לנזילה וליצור בעיות נוספות.

לבסוף, כדאי להזכיר את התקלה של קצר במאוורר של רדיאטורים לרכב. הקצר נגרם בגלל פיוזים שרופים והוא מביא לעליית טמפרטורה. כאשר הטמפרטורה של המנוע עולה מעבר לרף התקין עלול להיגרם לו נזק בלתי הפיך שיהיה כרוך בהוצאה כספית גבוהה.

This entry was posted in רכב. Bookmark the permalink.