כל מה שכדאי לדעת על עדשות מגע

רוב מרכיבי המשקפיים יכולים להשתמש בעדשות בתור תחליף ראוי. עדשות מגע מיוצרות כיום על פי סטנדרטים מחמירים ועם טכנולוגיות חדשות, חומרים חדישים ועוד. העדשות מורכבות בצורה קלה ובטוחה הן מותאמות לפי המלצות של מומחה עיניים. כדאי להתייעץ עם אופטומטריסט או רופא עיניים לגבי התאמת עדשות ולהכיר את ההבדלים בין הסוגים העיקריים.

התאמת העדשות מתבצעת לאחר סדרה של בדיקות מקיפות. הבדיקות בוחנות את מידת ההתאמה של העיניים להרכבת עדשות מגע והן כוללות בירור לגבי מצב הבריאות הכללי. גם רגישויות, אלרגיות או היסטוריה רפואית משפיעים על התאמת העדשות. סוג העדשות נבחר לפי צרכים רפואיים, קוסמטיים או טיפוליים.

חוסר התאמה של עדשות מגע

יש אנשים שלא יכולים להרכיב עדשות. ראשית, עדשות מערימות קשיים על בעלי רגישות ואלרגיות באיזור העיניים. שנית, העדשות לא מתאימות לבעלי משקפיים הסובלים ממחלות, פעילות יתר של בלוטת התריס וגם סוכרת לא מאוזנת. במקרים של קושי בתנועת הידיים אצל חולי שיגרון רצוי לוותר על עדשות לטובת אביזרי ראייה פשוטים יותר.

עדשות מגע גם לא מתאימות לנשים בהריון עם יובש בעיניים. בעת שימוש בתרופות או בתסמונת של עין יבשה רצוי להתייעץ עם רופא לפני שמחליטים על שימוש בעדשות. מעבר לכך, העדשות אינן מומלצות למי שנמצא בסביבה עם אבק, חיידקים וכימיקלים. כתוצאה מכך נמנעים עובדי התעשייה להשתמש בעדשות והם מעדיפים משקפיים.

עדשות מגע הן גוף זר בעיניים ולכן חיוני להגיע לבדיקה תקופתית כדי לוודא שלא נגרם אף נזק מצטבר. הרכבת עדשות ללא השגחה מקצועית מסוכנת ועלולה לגרור השלכות שליליות ובלתי הפיכות. הבדיקה התקופתית אינה כואבת, היא מתבצעת במהירות והיא מאפשרת התאמת מספר לשינוי במצב העיניים.

This entry was posted in בריאות. Bookmark the permalink.