טיפול במעי רגיז

תסמונת המעי הרגיז והטיפול בה

מעי רגיז הוא מונח אשר מתייחס לסימפטומים, אשר כוללים התנפחות הבטן, כאבי בטן וריבוי של גזים במערכת העיכול. תופעות אלו מתרחשות לסירוגין או ביחד ועלולות להחריף בתקופות מסוימות כאלה ואחרות. זו היא בעיה כרונית אשר עשויה להימשך שלושה חודשים טרם האבחון, במהלכם סובל האדם מכאבים בבטן התחתונה, כאבים אשר עשויים להחמיר תחת לחץ או מתח נפשי. קיימות מספר דרכים שונות לצורך טיפול במעי רגיז, לאחר שאובחן האדם כסובל מן הבעיה.

טיפול במעי רגיז – אפשרויות שונות

הימנעות ממזונות מסוימים וכן הקפדה על אכילתם של מזונות אחרים עשויות בהחלט לסייע לעניין טיפול במעי רגיז. לאחר אבחון הבעיה והתפריט הקיים, ניתן לזהות את המזונות הבעייתים ולהחליפם במזונות טובים יותר. הפחתה בכמויות הקפה או מעבר לדיאטה מיוחדת הן פעולות בעלות יכולת טיפולית רבה ומוצלחת ביותר מול בעיית המעי הרגיז ללא כל צל של ספק. תוספי תזונה שונים מעניקים אף הם טיפול במעי רגיז בצורה טובה והם מטפלים בעצירות או בשלשולים, בנוסף לתמיכתם במערכת העיכול.

טכניקות גופניות שונות לצורך טיפול במעי רגיז

מתח נפשי נמצא כאחת מן הסיבות לתופעת המעי הרגיז. על כן, טיפול במעי רגיז צריך לכלול פעילות גופנית, אשר מקלה במצבי דכאון ומתח. פעילות זו מסייעת גם לפעילות מעיים תקינה. הרפיית מתחים היא כלי חשוב בטיפול במעי רגיז ועל כן מוצעות מסגרות במהלכן לומד האדם טכניקות הרפייה, כמו נשימות ודמיון מודרך. ההקלה על המתח והלחץ מקלה גם על תופעת המעי הרגיז.

צמחי מרפא ככלי טיפולי בתופעות של מעי רגיז

במסגרת של טיפול נטורופתי מותאמת פורמולת צמחים באופן אישי לצרכי המטופל. צמחי מרפא שונים מקלים במצבי מתח וחרדה, ובהתאמה מרגיעים כמובן את מערכת העיכול. צמחי מרפא הם גם בעלי השפעה משלשלת עדינה לסובלים מעצירות. שיטת הטיפול הנטורופתית, שינויי התזונה והתאמת פעילות גופנית הם כלים חשובים ומשמעותיים ביותר במקרים של טיפול במעי רגיז, והם ללא כל עוררין יכולים לסייע לאדם אשר סובל מן הבעיה לשפר באופן ניכר את איכות חייו.

 

This entry was posted in בריאות. Bookmark the permalink.