ביטוח תאונות אישיות

ביטוח תאונות אישיות – כדי להיות מוגנים

ביטוח תאונות אישיות הוא ביטוח חשוב במיוחד, עבור כל אחד. העולם אשר סובב אותנו טומן בחובו הפתעות רבות. חלקן חיוביות וחלקן חיוביות פחות. אין אנו יודעים מה יביא המחר. העובדה הזו מכריחה כל אחד ואחת מאיתנו למצוא דרכים באמצעותם נוכל לדאוג לעצמינו במקרה בו כל העולם המוכר לנו ישתנה. באמצעות ביטוח תאונות אישיות, אנו דואגים לכך שנוכל להיות מכוסים במקרים בהם אנו מעורבים בתאונה, אשר משנה בצורה משמעותית את מהלך חיינו. לכן, מדובר בביטוח אשר חשיבותו רבה. ביטוח תאונות אישיות מאפשר לנו לישון בשקט, מבלי לדאוג לעתיד להתרחש.

איך בוחרים ביטוח תאונות אישיות?

ביטוח תאונות אישיות הוא בעצם הגדרה גדולה אשר כוללת ביטוחים רבים בעלי שיעורי היקף משתנים. בשל העובדה שמדובר בביטוח אשר לא מעוגן על ידי החוק, לא מדובר בפוליסה אחידה. חברות הביטוח הרבות מציעות סוגים שונים של ביטוח תאונות אישיות בהיקפים משתנים. הגיוון העצום בתחום זה, מאלץ אותנו להפעיל כלים מיוחדים של סינון, בבואנו לרכוש ביטוח תאונות אישיות. רכישת פוליסת ביטוח תאונות אישיות לא יכולה להתבצע כבלאחר יד. עלינו לערוך סקר שוק משווה בין הפוליסות השונות המוצעות לנו, ומתוכן לברור את הפוליסה המתאימה לנו ביותר.

כשאנו באים לרכוש פוליסת ביטוח תאונות אישיות, עלינו לבדוק את חוזי הפוליסות השונים אשר מוצעים לנו. בבואנו לבדוק את החוזים השונים, חשוב לתת תשומת לב לכמה מרכיבים:

אובדן כושר עבודה

אחד הדברים המרכזיים בכל פוליסת ביטוח תאונות אישיות, הוא מתן כיסוי כספי במקרה של אובדן כושר עבודה. משמעות הדבר היא שבמקרה בו אנו לא יכולים עוד לעבוד, אנו זכאים לפיצוי מסוכנות הביטוח שלנו. ההגדרה של "אובדן כושר עבודה" משתנה בצורה משמעותית מפוליסת ביטוח תאונות אישיות אחת לאחרת. כשאנו מעיינים במרכיבי פוליסת ביטוח תאונות אישיות, חשוב לבדוק מהי ההגדרה המוצעת למושג "אובדן כושר עבודה".

תאונה

בכל פוליסת ביטוח תאונות אישיות מצוינת הגדרה בנוגע למושג תאונה. ההגדרה של המושג תאונה יכולה להשתנות גם היא בין הפוליסות השונות. לרוב תאונה מוגדרת כאירוע לא צפוי שלא קשור לנפגע עצמו, וגרם לו נזק. יחד עם זאת, כל פוליסה כוללת סייגים והרחבות שונות, אותם חשוב לבדוק.

נכות

גם ההגדרה של המושג "נכות" משתנה במידה רבה בין פוליסת ביטוח תאונות אישיות אחת למשניה. ישנם פעמים בהם ההגדרה נקבעת בהתאם להגדרות ביטוח לאומי, ואז, על מנת שנוכל לקבל את הפיצוי, עלינו להנפיק לחברת הביטוח מסמכים אשר מאשרים עצם היותנו נכים.

התאמה

כל אחד מאיתנו חי חיים אחרים, ונחשף לגירויים ולגורמים אחרים. בשל העובדה הזו, כל אחד מאיתנו עומד בפני סכנות אחרות. את סעיפי פוליסת הביטוח שלנו, אנו צריכים להתאים לאורח חיינו. אם אנו עוסקים בספורט אתגרי לדוגמא, חשוב לכלול בביטוח שלנו תאונות אשר עלולות להיגרם בעקבות הספורט בו אנו עוסקים.

This entry was posted in כללי. Bookmark the permalink.