טיול בפירנאים ספרד

ההרים הפירנאים – הם התפאורה, האנשים הקטלוניים והבאסקים, עם הפולקלור, המטבח והמסורת – הם התוכן. זהו אחד המקומות הקסומים והמרהיבים ביופיים על כל כדור הארץ, המציעים לכל המגיעים לאזור שלל חוויות בלתי נשכחות, המתאימות לכל גיל ולכל סוג של חופשה: ספורט אקסטרים, ספורט ימי, טיולים, טרקים, שייט, נופש, ספא וכמובן המון נופים קסומים עוצרי נשימה.

טיול בפירנאים ספרד הוא טיול שמתאים לכל אדם ובשנים האחרונות הוא זוכה לפופולאריות רבה בקרב המטיילים הישראלים. מה גם, בשנים האחרונות האזור כולו התפתח מאוד מבחינה תיירותית וכיום ניתן למצוא בו מקומות לינה ברמות מחירים שונות ומקומות בילוי השווים לכל כיס. אין עוד מקום כזה מרהיב בעולם כמו אזור רכס הפירנאים והטיול לשם הוא בלתי נשכח.

טיול בפירנאים ספרד – על אזור הפירנאים

הפירנאים הוא למעשה רכס הרים המתנשא לגובה של כ- 3,400 מטרים מעל פני הים והוא מפריד בין ספרד לצרפת, בין התרבות הקטלונית לבין התרבות הבאסקית. אורכם מחוף הים התיכון ועד חוף האוקיינוס האטלנטי – 430 קילומטרים. האזור רווי בנופים עוצרי נשימה: יערות, פסגות מושלגות, מפלים שוצפים, אגמים צלולים, שדות פרחוניים וכפרים עתיקים בהם ארמונות אבירים וטירות עתיקות.

טיול בפירנאים ספרד הפך לפופולארי מאד בשנים האחרונות, אזור הפירנאים מהווה מקור משיכה למיליוני תיירים בשנה המוצאים באזור שלל אטרקציות לכל גיל ולכל סגנון: ספורט אתגרי, פארקים ושמורות טבע, מסעדות ופאבים, סקי, ספא ועוד.

טיול בפירנאים – גיאוגרפיה

אזור הפירנאים הספרדיים מתפרס על שטח של 430 ק"מ וכולל בתוכו מספר רב של שמורות טבע מרהיבות, הנושקות זו לזו. ביניהן ישנם לא מעט כפרי אבן עתיקים ונידחים, שחלקן מאוישים וחלקם עומדים ריקים במשך עשרות ומאות שנים.

כדי להגיע אל טיול בפירנאים הספרדיים, במסגרת של טיול בפירנאים, ניתן לקחת טיסה לברצלונה ומשם להגיע לאזור הרצוי: עמק אראן שבקצה המערבי של הפירנאים, הפארק הלאומי איגואסטורטס בהם ניתן לראות פסגות מושלגות המתנשאות לגובה של 3,000 מטרים, מדרונות מיוערים, כרי מרעה, נחלים, אגמים, ומפלים, נהר נוגיירה פאירסה הסמוך לכפר יבורסי בו ניתן לעשות שייט, קייקים, צלילות ועוד.

טיול בפירנאים – הפירנאים הצרפתיים

הפירנאים הצרפתיים מזכירים מאוד את הפירנאים הספרדיים, אך הם שונים קצת בעיקר בשל התושבים המקומיים. הנסיעה עצמה באזור היא מדהימה, רואים את קסמי הטבע במיטבו: מפלי מים אינסופיים, יערות ירוקים וססגוניים וכפרים קטנים טבולים בנוף קסום. גם בפירנאים הצרפתיים ניתן להצטרף לפעילויות של ספורט ימי: שייט, קייקים, צלילות ואפשר לעשות טרקים רגליים, טיולי ג'יפים, רכיבות סוסים ועוד.

This entry was posted in טיולים וחוויות, כללי. Bookmark the permalink.