חסכון בסלולר זה לא מדע בדיוני
שימוש בטלפונים סלולריים בישראל הוא מהגבוהים בעולם. אנשים רבים מחזיקים לא רק טלפון אחד אלא לעיתים שני מכשירים, ואין ספק שמדובר בתעשיית ענק בישראל. חלק מהשימושים בטלפונים סלולריים הוא כמובן על רקע עסקי.
בעל עסק מרגיש שהוצאות הסלולר גבוהות מהרגיל? לא מצליח להבין את החשבונית ששולח לך ספק הסלולר? רוב הסיכויים שתחושות הבטן שלך נכונות, וכי יש פער עצום בין מה שאתה אמור לשלם בפועל, לבין מה שאתה מחויב בגינו. הוצאות השימוש בטלפון סלולרי של עובדי החברה, הן ביו הגבוהות ביותר מהוצאות העסק. חושבים שחסכון בסלולר הוא בגדר מדע בדיוני? לאו דווקא.
חסכון בסלולר מתחיל כבר בחתימה על ההסכם
הבעיה הרווחת ביותר בקרב חברות שברשותן מנויי סלולר רבים ומכשירים סלולריים רבים היא העלות הגבוהה של המנויים. מדי חודש מגיעה חשבונית בת עשרות דפים, לא קריאים ובלתי ברורים, והחיוב הוא מנופח ועצום. הבעיה נובעת החל מרגע ההתקשרות עם הספק, שלא מספר לעסק עובדות מסוימות היכולות לשהיות לו לרועץ בעתיד, ומה קורה אם העסק מחליט לצאת מההתקשרות עם הספק. בפעול מגלה העסק המבקש לצאת מחוזה ההתקשרות עם ספק הסלולר, כי הוא צפוי לקנסות כבדים וחיובים נוספים גבוהים מאד, והופך להיות "שבוי" של הספק, כדי להמנע מתשלום הקנסות הגבוהים.
שיעור בהבנת הנקרא
ספקי הסלולר "מתמחים" בניסוח הסכמי התקשרות שיש בהם גן הרבה שורות קטנות, וגם ניסוחים שניתן לפרש אותם ביותר מדרך אחת. בעל העסק לרוב לא קורא את כל התנאים, ומסתפק בדברים העיקריים מבחינתו, כמו עלויות שיחה לחו"ל, עלויות שיחות פנים ארגוניות, דמי המנוי וכדומה. רק כשמגיע החיוב המנופח, הוא מבין שיש הליך בלתי תקין.
לומדים לחסוך בסלולר
חסכון בסלולר אינו רק מתבקש אלא גם אפשרי. ניתן היום לחסוך עשרות אלפי שקלים מול ספק הסלולר, אם רק יש הבנה של קריאת החוזה ולאחריה משא ומתן נוקשה מול ספקי הסלולר, שבסופו של דבר מעוניינים בך באותה מידה שאתה מעוניין בהם, אם לא יותר. אל תוותרו, ובדקו היטב את חשבונות הסלולר שלכם.