חיסונים תופעות לוואי

כדאי להכיר כמה חיסונים תופעות לוואי

רוב ההורים, מקבלים את ההחלטה הנכונה ומחסנים את הילדים שלהם מפני המגיפות והמחלות השונות. החיסונים עצמם כוללים למעשה נגיפים מומתים, אשר מערכת החיסון זוכה להכיר ולפתח נגדם נוגדנים. כך גם אם הילד יבוא בהמשך במגע עם המחלה-  הגוף שלו כבר ידע כיצד להתמודד איתה. עם זאת כדאי להכיר גם כמה חיסונים תופעות לוואי שונות שיכולות לקרות. יש חיסונים תופעות לוואי שהן קלות מאד, ונפוצות קצת יותר, ויש כאלה שהן נדירות במיוחד-  אך עדיין מהוות תגובה אפשרית שיש לדעת עליה מבעוד מועד טרם קבלת החיסון.

קצת על החיסון

חיסונים תופעות לוואי שבהן נתמקד הן התופעות שניתנות עבור החיסון המחומש. החיסון המחומש מורכב כאמור מחמישה חיסונים שונים נגד חמש מחלות שונות: דיפתריה, טטנוס, שעלת, המופילוס אינפלואנזה וכמובן המחלה המפורסמת מכל – שיתוק ילדים. החיסון עצמו ניתן מספר פעמים בחייו של הילד – בשנה הראשונה לחייו בכל חודשיים, בכיתה א' ללא ההמפוליס, ובכיתה ח' ללא ההמפוליס ושיתוק ילדים.

אילו תופעות לוואי יש לחיסון המחומש?

חיסונים תופעות לוואי לחיסון המחומש הן נדירות למדי, גם בנפוצות שבהן. למעשה, פחות מ10% מהאוכלוסיה יחוו חיסונים תופעות לוואי. התופעות הקלות והנפוצות ביותר קשורות בעיקר לאזור העור עצמו – נפיחות סביב אזור הזריקה, אדמומיות, ואף נפיחות מעט יותר נרחבת. אלו הן חיסונים תופעות לוואי שחולפות תוך זמן קצר במיוחד – כ24 שעות בלבד לאחר מתן החיסון, ולא נותר מעבר לכך זכר לקבלת החיסון.

ועוד כמה תופעות נוספות

יש עוד חיסונים תופעות לוואי שהן אפילו נדירות עוד יותר. בתוך רשימה זו של חיסונים תופעות לוואי יש חום, חוסר תיאבון, הקאות ושלשולים, ואם מדובר על תינוקות – גם בכי ואי שקט. לעתים יש תופעות שהן נדירות באמת, ומתרחשות למקרים ספורים בלבד של אנשים אשר קיבלו את החיסון. אלו הם חיסונים תופעות לוואי כמו פרכוסים, אשר חשוב לציין שאינם מזיקים, ועוברים תוך 48 עד 72 שעות, אך יחד עם זאת יש לדעת על קיומם ולהתכונן מראש.

This entry was posted in בריאות. Bookmark the permalink.